آیدا در آینه!

یک روش جالب یاد گرفتم برای فرستادن آلبوم های پیکاسا روی وردپرس. گفتم یک بار هم اجرا کنم. البته مطمئن نیستم که پیکاسا توی ایران بسته نباشد. ولی مطمئنم که فلیکر پشت دیوارهای جهل مانده. حالا جالب اینجاست که هر دوی این ها -یعنی فلیکر و پیکاسا- عکس های آنچنانی را حذف می کنند. یوتیوب هم همینطور. اصلاً به قول رضا قاسمی «همه که از اینجا برای دیدن -دید زدن- حور و غلمان استفاده نمی کنند». یک بابای آیدا هم هست که بخواهد این ها را برای دل مادربزرگ و پدربزرگ و عمو و عمه و خاله -دایی ندارد- نسبی و سببی آیدا بگذارد. بگذریم. فقط بگویم که این عکس های آیدا خانم در ستون سمت راست توی فلیکر بارگزاری شده اند که توی ایران گویا دیده نمی شوند. پس اینجا هم اضافه شان کردم.

Vodpod videos no longer available.

more about «untitled«, posted with vodpod

3 پاسخ برای آیدا در آینه!

  1. Chariot :گفت

    بله من اصولن به این مدل بچه ها می گم جینقیزی … آیدا بسیار دختره با نمک و جینقیزی هستش باسان جان !!

  2. بنده الله :گفت

    وَ قُلْ لِلْمُؤْمِناتِ يَغْضُضْنَ مِنْ أَبْصارِهِنَّ وَ يَحْفَظْنَ فُرُوجَهُنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ ما ظَهَرَ مِنْها وَ لْيَضْرِبْنَ بِخُمُرِهِنَّ عَلى‏ جُيُوبِهِنَّ وَ لا يُبْدينَ زينَتَهُنَّ إِلاَّ لِبُعُولَتِهِنَّ أَوْ آبائِهِنَّ أَوْ آباءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ أَبْنائِهِنَّ أَوْ أَبْناءِ بُعُولَتِهِنَّ أَوْ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ إِخْوانِهِنَّ أَوْ بَني‏ أَخَواتِهِنَّ أَوْ نِسائِهِنَّ أَوْ ما مَلَكَتْ أَيْمانُهُنَّ أَوِ التَّابِعينَ غَيْرِ أُولِي الْإِرْبَةِ مِنَ الرِّجالِ أَوِ الطِّفْلِ الَّذينَ لَمْ يَظْهَرُوا عَلى‏ عَوْراتِ النِّساءِ وَ لا يَضْرِبْنَ بِأَرْجُلِهِنَّ لِيُعْلَمَ ما يُخْفينَ مِنْ زينَتِهِنَّ وَ تُوبُوا إِلَى اللَّهِ جَميعاً أَيُّهَا الْمُؤْمِنُونَ لَعَلَّكُمْ تُفْلِحُونَ (31)
    بگو به زنان(ي كه ميخواهند)مومن (باشند . براي ايمان آوردن بقرآن اجباري از طرف پيامبر(ص) بر ما نيست: وَ قُلِ الْحَقُّ مِنْ رَبِّكُمْ فَمَنْ شاءَ فَلْيُؤْمِنْ وَ مَنْ شاءَ فَلْيَكْفُرْ إِنَّا أَعْتَدْنا لِلظَّالِمينَ ناراً أَحاطَ بِهِمْ سُرادِقُها وَ إِنْ يَسْتَغيثُوا يُغاثُوا بِماءٍ كَالْمُهْلِ يَشْوِي الْوُجُوهَ بِئْسَ الشَّرابُ وَ ساءَتْ مُرْتَفَقاً (29 الكهف) بگو حق از رب تان . حال هر كه خواست مومن شود و هركه خواست كافر . ما آماده كرديم براي ظالمين آتشي كه احاطه كرد آنها را اطرافش و اگر فريادرس بخواهند بفريادشان مي رسند با آبي مانند فلز مذاب كه صورتها را پخته مي كند بد نوشيدني اي و بد اجتماعي است) … و آشكار نكنند زينت خود را جز آنمقداري كه قهرا ظاهر است از آن … و آشكار نكنند زينتشان را مگر براي شوهرانشان يا … كودكان كسانيكه بر عورات زنان آگاه نشدند و نزنند با پاهايشان تا دانسته شود آنچه مخفي دارند از زينتشان وتوبه كنيد همگي به سوي الله اي مومنان شايد به بقا در خير برسيد .
    اگر مردی زنی را با صورت گشاده ودستان بدون پوشش ببیند تحریک میشود چندان فرقی نمی کند پاشنه ی کفش ان زن موقع راه رفتن صدا دهد یا ندهد یا چادرش گلدار باشد یا ساده برای همین است که هیچ مردی به خواستگاری پیر زنی نمیرود هرچند صاحب همه ی زیور آلات باشد
    ايا صحيح است كه فكر كنيم پروردگار گفته است اي زن جوان اگر صورتت و دستهايت را پوشيدي پوشيدي اگر هم نپوشيدي خودت ميداني از نظر من هيچ اشكالي ندارد اما هرگز نبايد جوري راه روي كه صداي النگو يا دستبندت يا پاشنه ي كفشت فهميده شود . نه هرگز صحيح نيست همچين فكري بكنيم بلكه وقتي نهي ميكند از شنيده شدن صداي اشياء بيجاني كه مطلوب مرد نيست حتما وحتما راضي به ديده شدن صورت و دست كه مورد طلب هستند نيست
    وَ الْقَواعِدُ مِنَ النِّساءِ اللاَّتي‏ لا يَرْجُونَ نِكاحاً فَلَيْسَ عَلَيْهِنَّ جُناحٌ أَنْ يَضَعْنَ ثِيابَهُنَّ غَيْرَ مُتَبَرِّجاتٍ بِزينَةٍ وَ أَنْ يَسْتَعْفِفْنَ خَيْرٌ لَهُنَّ وَ اللَّهُ سَميعٌ عَليمٌ (60)[النور، سوره ي 24ام] ‌‌‌‌‌‌‌‌‌
    و نشستگان از زنان آنهاكه اميد ندارند هيچ ازدواجي پس نيست بر انان گناهي كه بگذارند پوشش شان را غير ظاهرشوندگان با زينت و طلب پوشيدگي بهتر است برايشان و الله شنوا و داناست
    آيا بگذارند چه پوششي را .ميتوان تصور كرد بگذارند پوشش صورت و دستهايشان را (شايد باضافه انگشتان پا) ولي درست نيست فكر كنيم بگذارند پوشش بقيه تنشان را
    و نبايد فرسودگي صورتشان را با آرايش جبران كنند
    اما باز طلب پوشيدگي كردن بهتر است براي زنان مسن. يعني زنان جوان واجب است صورت بدون آرايششان را بپوشند با لباسهايي كه خداوند آفريده .همچنانكه در تورات از روبنده چندين جا نام برده شده و زن حضرت ابراهيم و اسحاق و يعقوب و موسي و پيامبر مان و دختران ايشان و همه ي زنان اصحاب و مومنين بعدي در طول قرون صورتهايشان را مي پوشيده اند و حضرت زينب سلام الله عليها فرزند امام علي (ع) وقتي بعد از روز عاشورا همراه بقيه زنها و بچه ها و امام سجاد(ع) بشكل اسير به كاخ يزيد برده شدند آنجا خطبه اي خواندند و در قسمتي از آن فرموده اند قَدْ هَتَكْتَ سُتُورَهُنَّ پوششهاي دختران رسول خدا را هتك كردي وَ أَبْدَيْتَ وُجُوهَهُنَّ و آشكار كردي (وجوه=)صورتهاشان را تَحْدُو بِهِنَّ الْأَعْدَاءُ مِنْ بَلَدٍ إِلَى بَلَدٍ ميرانند آنان را دشمنان از شهري به شهري وَ يَسْتَشْرِفُهُنَّ أَهْلُ الْمَنَاهِلِ وَ الْمَنَاقِلِ و نظر ميكنند بانها مردم بين راه وَ يَتَصَفَّحُ وُجُوهَهُنَّ الْقَرِيبُ وَ الْبَعِيدُ وَ الدَّنِيُّ وَ الشَّرِيف و ميبيند صورتهايشان را نزديك و دور و پست و شريف بحارالأنوار ج 45 ص133 .
    يا نِساءَ النَّبِيِّ لَسْتُنَّ كَأَحَدٍ مِنَ النِّساءِ إِنِ اتَّقَيْتُنَّ فَلا تَخْضَعْنَ بِالْقَوْلِ فَيَطْمَعَ الَّذي في‏ قَلْبِهِ مَرَضٌ وَ قُلْنَ قَوْلاً مَعْرُوفاً (32)
    اي زنان پيامبر نيستيد مثل يكي از زنان اگر تقوا داشته باشيد پس نرمي نكنيد با قول تا طمع كند آنكه در قلبش مرض است و بگوئيد حرفي معروف
    حال آيا پروردگار مان بزنان اجازه داده كه لطافت نشان دهيد با صورت تا طمع كند انكه مريض است (و بگناه بيفتد آنكه نيست) و نپوشيد پوشيه اي نيكو . هرگز همچين اجازه اي نداده
    • زنان در اخر اتوبوس نباید از روی بی خیالی با هم بخندند و انواع صداهای ظریف و زنانه را ایجاد کنند یا زنانی که در مسجد پشت پرده امده اند نماز بخوانند

    و قَرْنَ في‏ بُيُوتِكُنَّ وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ وَ أَقِمْنَ الصَّلاةَ وَ آتينَ الزَّكاةَ وَ أَطِعْنَ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ إِنَّما يُريدُ اللَّهُ لِيُذْهِبَ عَنْكُمُ الرِّجْسَ أَهْلَ الْبَيْتِ وَ يُطَهِّرَكُمْ تَطْهيراً (33)
    و قرار گيريد در خانه هايتان و تبرج نكنيد تبرج جاهليت اول … .
    • منظور از «قرار گيريد در خانه هايتان»اين نيست كه هرگز خارج نشويد بلكه يعني سعي كنيد بيشتر در در خانه باشيد تا بيرون. زيرادر ايه 59 همين سوره زنان در بيرون از خانه اند .
    • در لغت نامه لسان العرب در معني تبرج امده :تبرجت(تبرج كرد)المراة(زن):اظهرت(يعني ظاهر كرد)وجهها(صورتش را)
    • البته زن پيامبري كه مخاطب ايه قبلي است هيچوقت مثل زنان فاسد صورتش را براي مردان باز نميكند منظور اينست كه حتي اگر با پوشش كامل بيش از نياز در ميان مردم بچرخيد اين عمل شما زنان مومن مثل عمل زنان فاسد است.
    همانطور كه در تاريخ آمده به يكي از زنان پيامبر گفتند شما چرا بار ديگر به حج نمي آئيد ايشان فرمود من حج واجبم را بجا آورده ام ديگر از خانه ام بيرون نميروم بدليل امر خداوند در ايه 33 احزاب .
    وضع زنان امروز کجا و این مراقبت و رعایت همسر پیامبر با توجه به این ایه کجا . نه تنها در خانه قرار نگرفته اند و به بانکها و ادارات و فروشگاههای نا مربوط مثل کولر گازی فروشی و حتی ساندویچ فروشی و دو سوم صندلی های دانشگاه ها وارد شده اند حتی در جمع مردان حجابی که الله امر نموده را نیز رعایت نمیکنند بعضی مسخره هم میکنند وَ إِذا عَلِمَ مِنْ آياتِنا شَيْئاً اتَّخَذَها هُزُواً أُولئِكَ لَهُمْ عَذابٌ مُهينٌ (9)(45)الجاثية و وقتى دانا ميشود از ايات ما چيزى را ميگيردش مسخره انها برايشان عذابى پست كننده است صورت و دستهایشان را از صبح تا شب صدها مرد میبیند سپس لباس محرک و ارایش دلخواه و بوی خوش برای انها عادی شده ادعای مسلمان بودن هم هنوز دارند . حال انکه مجوز دیدن صورت و دو پنجه ی زن را پیامبر ص به کسی دادند که او را خواستگاری میکند مستدرك‏الوسائل ج : 14 ص : 195 16487- 4، وَ عَنْهُ ص أَنَّهُ قَالَ لِصَحَابِيٍّ خَطَبَ امْرَأَةً انْظُرْ إِلَى وَجْهِهَا وَ كَفَّيْهَا و حضرت عیسی فرمودند هر زنی که عطر به خود زند و در میان مردان حرکت کند پس او زنا کار است یعنی این کار او مساوی زنا ست و حضرت محمد ص فرمودند هر زنی که بخور استفاده کرده با ما در نماز جماعت عشاء حاضر نشود
    • همانطور كه حديث ( فِي قَوْلِهِ تَعَالَى وَ لا تَبَرَّجْنَ تَبَرُّجَ الْجاهِلِيَّةِ الْأُولى‏ قَالَ أَيْ سَتَكُونُ جَاهِلِيَّةٌ أُخْرَى بحارالأنوار 22 189 )اشاره دارد خداوند كلمه ي «اول» را به «جاهليت»اضافه كرده كه به زنان بفهماند جاهليت ديگري مي آيد
    يا أَيُّهَا الَّذينَ آمَنُوا لا تَدْخُلُوا بُيُوتَ النَّبِيِّ إِلاَّ أَنْ يُؤْذَنَ لَكُمْ إِلى‏ طَعامٍ غَيْرَ ناظِرينَ إِناهُ وَ لكِنْ إِذا دُعيتُمْ فَادْخُلُوا فَإِذا طَعِمْتُمْ فَانْتَشِرُوا وَ لا مُسْتَأْنِسينَ لِحَديثٍ إِنَّ ذلِكُمْ كانَ يُؤْذِي النَّبِيَّ فَيَسْتَحْيي‏ مِنْكُمْ وَ اللَّهُ لا يَسْتَحْيي‏ مِنَ الْحَقِّ وَ إِذا سَأَلْتُمُوهُنَّ مَتاعاً فَسْئَلُوهُنَّ مِنْ وَراءِ حِجابٍ ذلِكُمْ أَطْهَرُ لِقُلُوبِكُمْ وَ قُلُوبِهِنَّ وَ ما كانَ لَكُمْ أَنْ تُؤْذُوا رَسُولَ اللَّهِ وَ لا أَنْ تَنْكِحُوا أَزْواجَهُ مِنْ بَعْدِهِ أَبَداً إِنَّ ذلِكُمْ كانَ عِنْدَ اللَّهِ عَظيماً (53)
    اي كساني كه ايمان اورده ايد داخل خانه هاي پيامبر نشويد مگر اينكه برايتان اجازه داده شود بسمت غذا … و هنگامي كه درخواست كرديد از زنان شيء اي درخواست كنيد از انها از پشت حجاب اي اين پاكتر است براي قلبهايتان و قلبهايشان… .
    زنی عالم هشتاد و سه سال پیش جوابیه ای نوشته در جواب انها که طالب برداشته شدن روبنده از صورت زنان مسلمان بودند . نام ایشان چنانکه در اخر مقاله ذکر نموده اند العلویة المهجورة زینب بیگم است و مقاله براحتی در اینترنت پیدا میشود. ایشان در ذیل این ایه نوشته اند
    انصافًا در وقتی که سؤال از زن، از عقب پرده واجب باشد، خرامیدنش در کوچه و بازار و خیابانهای لاله زار با روی گشاده جایز آید؟
    يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِكَ وَ بَناتِكَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنينَ يُدْنينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلاَبِيبِهِنَّ ذلِكَ أَدْنى‏ أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ وَ كانَ اللَّهُ غَفُوراً رَحيماً (59)[الأحزاب ، سوره ي 33ام]
    اي نبي بگو به همسرانت و دخترانت و زنان مومنان نزديك كنند‌ بر خود از جلباب هايشان اين نزديكتر است تا شناخته شوند در نتيجه اذيت نشوند و الله غفور و رحيم بود .
    • معني جلباب چيست؟
    اولا در عقب آيه 53 آمده و شبيه بآن است پس معلوم مي شود كه جلباب مثل همان پرده (مذكور در آيه53) است اما بايد دور خودش نگه دارد و با خود ببرد.
    ثانيا از خود همين آيه معلوم است جلباب لباس پوشيدني نيست (مثل مانتو) چون واضح است زنان مومن قبل از اين آيه بدون آن نمي آمده اند به مسجد يا محل ديگر .
    ثالثا كلمه ي «يدنين» بمعني «نزديك نگه دارند» معلوم مي كند كه لباس دوخته شده نيست بلكه جامه ي وسيع است كه بايد نزديك نگه دارند.
    رابعا در حديث به مسجد تشريف بردن حضرت زهرا سلام الله عليها آمده خودشان را بعد از پوشيدن سر و صورت به جلباب شان پيچيدند و چنان بلند بوده كه قدم رويش مي گذاشتند
    خامسا و در لغت نامه ي لسان العرب و غير آن آمده جلباب يعني: جامه اي است سرتاسري و وسيع كه تمام بدن را ساتر مي شود و زن آنرا روي همه ي لباس هايش مي پوشد.
    • ثانيا واضح است اين ايه به اين معني نيست كه آهاي زنان پيغمبر و دخترانش و زنان مومنه به شلوارهاي تنگ و مانتوهاي كوتاه و روسري اكتفا نكنيد بلكه چادر بپوشيد تا اذيت نشويد نه خير هرگز به اين معني نيست زيرا اين زنان مومنه بعد از آيات 32 و33 و53 كه قبل از اين ايه نازل شده اند هرگز به روسري اكتفا نمي كنند كه صورتشان باز باشد و مانتوشان تنگ نيست تا اندامشان معلوم باشد يا مانتوشان كوتاه نيست تا شلوار تنگشان تمام پاهايشان را براي نامحرم نشان دهد بلكه انها يك پيراهن گشاد بلند قبل از اين ايه داشته اند و صورتشان هم پوشيده بوده و سعيشان بر اين بوده كه خود را از شر اشرار بهر وسيله كه شده دور نگه دارند سپس پروردگار از انان درخواست كرده از پارچه هاي گسترده دور خود بگيرند و انها را راهنمائي كرده كه اين كار از هر كار ديگري نزديكتر است تا شناخته شوند بعنوان زن مومني كه غير راغب است در مردان سپس مردان بسراغش نمي ايند تا اسباب اذيتش باشند
    به ديگران هم بدهيد laraybafiha@yahoo.com
    *********************
    ممنون بابت کامنت مفصلتان. این را می‌دهم به خود آیدا (البته به سن مناسبی که رسید) تا بخواند و تصمیم بگیرد. انتخاب پوشش یک امر شخصی است و من به خودم حق دخالت نمی‌دهم که بچه را مجبور به پوشیدن لباس خاصی کنم. هر چند که من ایرادی در بوی خوش نمی‌بینم!

  3. گلبهار :گفت

    چقد ناز
    ————–
    ممنون.

پاسخی بگذارید

در پایین مشخصات خود را پر کنید یا برای ورود روی شمایل‌ها کلیک نمایید:

نشان‌وارهٔ وردپرس.کام

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری WordPress.com خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

تصویر توییتر

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Twitter خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس فیسبوک

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Facebook خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

عکس گوگل+

شما در حال بیان دیدگاه با حساب کاربری Google+ خود هستید. بیرون رفتن / تغییر دادن )

درحال اتصال به %s