اهمیت کودک در هلند و سوتی های ایرانی

امروز آیدا نوبت دکتر داشت در یک جایی که اسم هلندیش سخت است البته ولی فکر کنم ترجمه اش می شود یک چیزی توی مایه های مرکز مشاوره کودک و والدین و اینها! راستش اهمیت خیلی زیادی به سلامت بچه ها می دهند و به نوعی شما مجبور هستید که بچه را دست کم ماهی یک بار برای معاینه ببرید. بگذریم از خود بیمارستانی که محل تولد بچه بوده خودش چند بار می کشاندتان برای معاینه بچه و مشاوره و راهنمایی لازم. بگذریم. راستش من برای بار دوم یک خبطی کردم و پرسیدم از دکتری که آیدا را معاینه می کرد که: آیا نیازی به بستن پاهای بچه هست؟ همان قنداق کردن. بزرگترها می گویند که برای شکل گیری مناسب پای بچه بهتر است که قنداقش کنیم. منظورم همان اعتقاد به پرانتزی شدن پای بچه بود در صورت عدم قنداق! نه گذاشت و نه برداشت و مستقیم توی چشمهایم نگاه کرد و گفت: «ریدیکیولس!» پای بچه تا شش ماهگی خودش شکل می گیرد و نیازی به این کارها نیست. توی ایران به شما اینطوری گفته اند؟

البته من هم کم نگذاشتم و گفتم بعضی از مسن ترها اینطور می گویند. ولی دکترهایمان همین حرف شما را میزنند و خلاصه ماله کشی!

حالا خبط اول کجا بود؟ توی بیمارستان و اینبار در مورد تأثیر رژیم غذایی مادر در دوران بارداری بر زرد شدن بچه! البته اینبار خانم دکتر خیلی بلند قد بیمارستان «رینیر د خراف» مودبانه تر به گفتن «من چیزی در موردش نشنیدم» بسنده کرد.

البته به قول جواد خیابانی «تا سه نشه بازی نشه» (با قیافه آقا جواد تصورش کنید). نمیدانم سوتی سوم را کجا باید بدهم. خدا به خیر کند.

پی نوشت: این یکی هم به صورت آیدا نگاه کرد و گفت چه پوست قشنگی! یک نگاهی هم جهت مقایسه مجدد انداخت به من و مریم. یک بار باید برایش بگویم بابا جان! این پوست ما که سیاه سیاه هم نیست. این سبزه بودنش هم بیشتر به خاطر آفتاب خوردن بوده. وگرنه اگر از اول توی این هلند بدون خورشید متولد شده بودیم ما هم می شدیم عین شما بلوری. حالا بلوری هم نه رنگ کاسه چینی که می شدیم!

این نوشته در افطاریه و احیاییه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

