از اول شروع می کنم

امشب تصمیم دارم کمی برگردم در زمان البته و ببینم به قول عباس معروفی در فریدون سه پسر داشت همه چی از کجا شروع شد؟

شاید همه چیز با قضیه بیمه شروع شد. ما بدبخت های بورسیه چون حق بیمه ای که سابقاً می گرفتیم از ارزانترین بیمه -منظورم بیمه درمانی- اینجا هم کمتر بود و البته از حق نگذریم که الان بهتر شده، مجبوریم که از بیمه ای استفاده کنیم به اسم آی-پی-اس که یک نوع بیمه مسافرتی است و البته فقط بیمه درمانی نیست و بعضی موارد دیگر را هم پوشش می دهد (مثلاً اگر تصادف کردی، فلج شدی، مردی، وسایلت را دزدیدند و برو تا آخر. دقت کنید که آخرش مردن نبود). ما (خداییش فقط من، مریم کاملاً بی تقصیر بود) اول مثل آدم های خنگ رفتیم و همین بیمه را خریدیم. توضیح اینکه طبق قوانین هلند یک سقف مشخص برای همه بیمه های درمانی وجود دارد که همه شرکت ها موظف هستند رعایت کنند. حالا چرا گفتم خنگ؟ عرض می کنم. این بیمه یک تبصره ای داشت یک جایی که اتفاقاً با حروف بولد هم نوشته بود و من ..اد نخوانده بودم که هزینه بیماری هایی که قبل از سفر وجود داشته پرداخت نمی شود!

حالا ما مانده بودیم که چکار کنیم. یک مسأله دیگری هم که وجود داشت این بود که این بیمه با هیچ مرکز درمانی قرارداد نداشت. یعنی اینکه شما باید اول می سلفیدی، بعد ادعا می کردی تا پولت برگردد. اینجا هم مثل ایران عزیز نیست که شما پیش منشی گریه کنی! وارد این یکی مسأله نمی شوم تا بعد.

یک بیمه دیگری هست (یعنی یکی نیست، چند تایی هست) به اسم «اهرا» که مخصوص شهروندان یا کسانی است که کارت اقامت داشته باشند. حالا مشکل ما اینجا بود که کارت اقامت هم نداشتیم. یعنی داشتیم، ولی هنوز از آی-ان-دی نیامده بود.

نهایتاً اینطوری شد که ما حدود 100 یوروی نازنین بیمه آی-پی-اس خریدیم و استفاده هم نکردیم. ولی کارت اقامت که رسید سریع فرستادیم «اهرا» و مشکل حل شد. حالا این وسط ها چه اتفاقات دیگری افتاد بماند. فقط بگویم که این بیمه اهرا 100 یورو در ماه می گیرد. و ایران عزیز هم که سالی 750 تا بیشتر نمی دهد. بقیه اش را باید از شکم صاحاب مرده بزنیم!!!

ولی نه. قضیه از اینجا هم شروع نشد. شاید همه چیز با رفتن پیش مید-وایف شروع شد.

تا اینجا را داشته باشید، تا مابقی را فردا تعریف کنم

این نوشته در افطاریه و احیاییه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

پاسخی بگذارید

