گرفتن عکس پاسپورتی از بچه دو ماهه

هفته پیش رفته بودم آی-ان-دی برای کارت اقامت آیدا که به خاطر نقص مدارک مجبور شدم قرار ملاقات مجدد بگذارم برای این جمعه. یک بار نرفتیم پیش علی تا نامه را برایمان ترجمه کند، این طوری شد! یکی از مدارکی که کم داشتیم عکس بود. جلی الخالق. بچه دو ماهه و عکس؟ ولی مأمور مربوطه گفت که خودم هم از بچه ام عکس گرفته ام.

امروز صبح رفتیم عکاسی توی پاساژ «دی هوون». خانم عکاس گفت که باید چشم های بچه کاملاً باز باشد. حالا این بچه تا 2 دقیقه قبل داشت اذیت می کرد، الان خوابیده. هر کاری کردیم که بیدارش کنیم نشد که نشد. داشتم نگران می شدم که شاید طوریش شده. خلاصه نیم ساعتی معطل شدیم و آخرش هم برگشتیم. امروز عصر مریم گفت بیا باز هم تلاش کن شاید شد. من هم برش داشتم و باز بردمش عکاسی. توی راه هم مرتب باهاش صحبت می کردم تا نخوابد. ولی باز تا رسیدیم به عکاسی این آیدا خانم خوابید. حالا فاصله خانه تا عکاسی حداکثر 5 دقیقه هم نیست. این دفعه هر طوری بود بیدارش کردم. فکر کردم عکاسی وسیله مخصوصی دارد برای بچه ها. ولی دیدم همان چهارپایه عکاسی را گذاشت و گفت بچه را نگه دار. خواستم بگم روی این چهار پایه که من بابای بچه هم مشکل بشینم. خلاصه هر کاری می کردم میگفت نشد. دستت توی عکس بود. آخرش هم که خسته شد و گفت: «ایمپاسیبل». جالب تر این بود که گفت من هر عکسی بگیرم مطمئنم دولت شما قبول نمی کند! گفتم بنده خدا این که مال دولت شماست. ای روزگار…

خلاصه قرار شد که خودم از بچه یک عکس مناسب با پس زمینه خاکستری بگیرم و ببرم برای عکاس باشی تا برایم چاپ کند. بعد از تلاش های بسیار، این پروژه به عکس های زیر ختم شد. توضیح اینکه یکی روی زیرپوش خاکستری من گرفته شده و یکی هم مقابل در ورودی. فردا می برم برای چاپ. هر چه بادا باد. ولی فکر کنم حال کنید با این اثر هنری باسان و مامان مریم!

پی نوشت: برای برش زدن عکس ها از نرم افزار Paint .net و برای کوچک کردن سایز از Pixresizer استفاده کردم. هر دو رایگان هستند و فوق العاده مفید و کم حجم. حتماً دانلودشان کنید.

این نوشته در روزانه ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای گرفتن عکس پاسپورتی از بچه دو ماهه

  1. علی :گفت

    احسان جان شاید در این جریان عکس پاسپورت آیدا حکمتی بوده و اون اینکه هنر عکاسی شما (به خصوص از نوع پاسپورتیش) نمایان بشه! من یکی که اگر ارزون حساب کنی مشتری عکاسیت هستم!

  2. Rouhi :گفت

    salam, kheili bahal bood

  3. elaheh :گفت

    چقدر غر میزنین به این دخترمون! ببین چه ماه و جدی وایستاده. مثل خانوما! ماشالا !

  4. mehdi :گفت

    Ehsan jan,
    Mahalla ayda be babash narafte, kheili khoshgele.😉
    Khoda hefzesh kone.

پاسخی بگذارید

