بهار

estahban…ای بهار همچنان تا جاودان در راه
همچنان تا جاودان بر شهرها و روستاهای دگر بگذر
هرگز و هرگز
بر بیابان غریب من
منگر و منگر
سایه ی نمناک و سبزت هر چه از من دورتر، ‌خوشتر
بیم دارم کز نسیم ساحر ابریشمین تو
تکمه ی سبزی بروید باز ، بر پیراهن خشک و کبود من
همچنان بگذار
تا درود دردناک اندهان ماند سرود من…

(متن کامل شعر از اینجا)

—————-

حالم به این بدی ها هم نیست. ولی «کاوه یا اسکندر» اخوان که حال و هوایش چندان هم با حال و هوای این روزها غریبه نیست، حالم را غریب کرد در این غربت -نیمه- ابری.

…گوید آخر … پیرهاتان نیز … هم
گویمش اما جوانان مانده اند
گویدم این ها دروغ اند و فریب
گویم آنها بس به گوشم خوانده اند…

پ.ن.1- بیت آخر کاوه یا اسکندر را دوست ندارم.

پ.ن.2- دلم برای بهار شهرمان تنگ شده. حاج محمد اگر «چشمه قهری» رفتی از طرف من هم دو قلپ آب بخور. بیشتر هم شد، شد.

پ.ن.3- نوروزتان پیروز.

پ.ن.4- عکس بالا دزدی نیست! عید پارسال قبل از سفر از «اسرخ بالا» گرفتم.

این نوشته در روزانه ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای بهار

  1. ياسر بزرگي :گفت

    سال جديد بر تو، همسرت و آيداي زيبا مبارک.
    هميشه بهاري و پاينده باشيد.

  2. محمد :گفت

    سلام احسان جون
    “چشمه قهری” گفتی و کردی کبابم!!
    ان شاء الله وقتی برگشتی با هم یه سفر می ریم.
    پیشاپیش عیدت مبارک.
    سالی سرشار از سلامتی و موفقیت برات آرزو می کنم.
    مشتاق دیدار
    ————————-
    سلام ممد جون
    ما بیشتر! سال خوبی داشته باشی. مخلصیم.

  3. بهروز :گفت

    تا بهار دلنشین آمده سوی چمن
    ای بهار آروزو بر سرم سایه فکن

    خدا نکنه دلتنگ بشی احسان جون. به چشمای آیدا نگاه کن بابای آیدا!!!
    این سال رو به بابا احسان مهربون، مامان مریم فداکار و آیدای کوچولوی دوست داشتنی خیلی خیلی تبریک می گم.

  4. امید :گفت

    من چند بار رفتم.اسرخ امسال دیگه مثل عکس بالایی نیست

پاسخی بگذارید

