کپلر

هر بار که از این خبرها می خوانم تمام تنم شروع می کند به لرزیدن. دست خودم هم نیست. خیس عرق می شوم و می لرزم. بدجوری هم احساس کوچک بودن می کنم. (لینک)

تلسکوپ فضایی کپلر جهت بررسی 100000 ستاره در کهکشان راه شیری به فضا فرستاده شده به این منظور که منظومه هایی مشابه منظومه شمسی خودمان را شناسایی کند. به طور دقیق تر این تلسکوپ به دنبال سیاره هایی است که در مداری مشابه مدار زمین می گردند و امکان حیات (وجود آب مایع، عدم وجود بازه های بزرگ دمایی و …) در آن ها وجود دارد. هر چه تعداد این سیارات بیشتر باشد احتمال وجود حیات در سیاراتی غیر از زمین افزایش می یابد. هر چند هدف این تلسکوپ پیدا کردن نشانه های حیات نیست.

این نوشته در روزانه ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای کپلر

  1. خروش :گفت

    امروز به وبلاگ «دشت سفید» رفتم و بستنییدم!
    به «گل کو» رفتم و از یادآوری خاطرات معلم پرورشی خود دپرسیدم!
    به «از بن تا بن» رفتم! وای! برزخی بود خفن! توبه ایدم!
    به اینجا آمدم و عرقیدم و لرزیدم!
    به وبلاگ روحی رفتم و خودکشیدمو…
    من کجام؟ اینجا کجاست؟ [هیپنوتیزم]
    ————–
    😯:mrgreen:

  2. باباجان! غافلگیرمون کردی با این همه پست تو یه روز!!!

پاسخی بگذارید

