رسمی و غیررسمی

داشتم زور می‌زدم برای فراخوانی تاریخ تولدم از حافظه دائم. کارمند پذیرش هتل مودبانه منتظر فرم بود. گفتم «در ایران –بیشترِ- ما دو تا تاریخ تولد داریم. یکی رسمی (official) و یکی واقعی (real)». با خنده گفت «چه جالب! پس حتمن دوبار جشن می‌گیرید». مجبور شدم توضیح بدهم که به خاطر سن رسمی رفتن به مدرسه، پدر و مادرهایمان این کار را می‌کردند.

چند دقیقه قبل زیر دوش به این فکر می‌کردم که همه چیز نسل ما یا رسمی است یا واقعی. جشن‌های‌مان هم خیلی وقت است که بیش‌تر رسمی است تا واقعی.

یادتان باشد اگر فردا بچه‌تان متضاد کلمه «رسمی» را پرسید نگویید «غیررسمی». به احترام این کشف –یا شاید شهود- ناخودآگاه بابای آیدا بگویید «واقعی»!

این نوشته در آقای عقل کل, خاطرات بابای آیدا, روزانه ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای رسمی و غیررسمی

  1. خدا را شکر که تاریخ تولد رسمی‌ و واقعییمان یکی‌ است!و خدا را شکرتر که در هیچ دو مورد (!) هم جشن گرفته نمی‌‌شود و محلی از اعراب ندارد! انگار کن نه خانی‌ آمده، نه اسبی داشته، نه خربزه ای خورده!!!

  2. الهه :گفت

    من خوشبختانه نیمه اولی بودم و مشکلی ندارم البته طفلک خواهرم شهریور به دنیا اومد ولی پدرم اشتباهی شناسنامه اش رو آبان گرفت و به خاطر این اشتباه 1 سال دیر رفت مدرسه. اونم خواهرم با اون همه استعداد و شوق و ذوق برای اموختن.
    امیدوارم سفر خوبی داشته باشید. اجتمالا دلتون برای آیدا و مامان آیدا خیلی تنگ میشه
    ———————
    الان‌شم دلم خیلی تنگ شده😦

پاسخی بگذارید

