شاید بهترین راه‌حل

"But what are we to do?" said Susan. She felt that the conversation was beginning to get off the point.
"My dear young lady," said the Professor, suddenly looking up with a very sharp
expression at both of them, "there is one plan which no one has yet suggested and which is well worth trying."
"What’s that?" said Susan.
"We might all try minding our own business," said he. And that was the end of that
conversation.

C. S. Lewis, “The chronicles of Narnia. The lion, the witch and the wardrobe”

سوزان که حس می‌کرد گفتگو از منظور اصلی‌اش فاصله می‌گیرد گفت: «ولی ما چیکار باید بکنیم؟».

پروفسور که ناگهان نگاه موشکافانه‌اش را به هردوی‌شان دوخته بود گفت: «خانم جوان عزیز من! یک راه باقی مانده که هنوز کسی پیشنهادش نکرده و خیلی ارزش امتحان کردن دارد».

سوزان گفت: «و اون چیه؟».

پروفسور گفت: «شاید همگی بتونیم تلاش کنیم سرمون به کار خودمون باشه». و این پایان گفتگو بود.

سی اس لوییس، وقایع‌نگاری‌ نارنیا. شیر، ساحره، و گنجه.

اسمش هرچه بخواهد باشد: احساس مسوولیت زیاد، کاسه داغ‌تر از آش، دخالت بیجا، فضولی، نگرانی، و برو تا آخر. بالاخره یک روز همه ما خواهیم فهمید که راه‌حل بسیاری از مشکلات این است که درشان دخالت نکنیم.

این نوشته در پیشنهاد کتاب, آقای عقل کل, شاید بدیهی ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای شاید بهترین راه‌حل

  1. علی نادری :گفت

    و چه خوب می شد دنیااگرهمه تلاش می کردیم سرمان به کار خودمان باشد!

  2. rouhi :گفت

    من فکر نمی کنم این شدنی باشه

  3. doost :گفت

    من هم میگم نمیشه:(

  4. Ehsan :گفت

    doost :

    من هم میگم نمیشه:(

    rouhi :

    من فکر نمی کنم این شدنی باشه

    ×××××××××
    من میگم میشه. ولی نه در یک زمان و یک مکان برای همه. برای هر کس جدا! حداقل امیدوارم. به قول شاعر
    گر گریه ثمر می‌ندهد چشم تری هست
    تا ریشه در آب است امید ثمری هست.
    (توضیح اینکه مصراع اول درستش اینه: گر نخل وفا بر ندهد…)

پاسخی بگذارید

