من و تنهایی- یازده

گاهی اتفاقی، گفته‌ای، فکری، جمله‌ای است که در لحظه و مکانی که هستی، می‌نشیند بالای مغزت. مهم‌ترین می‌شود. ذهنت را چنان درگیر می‌کند که هیچ راه خلاصی نیست. ویرت می‌گیرد که با دوستی، آشنایی، غریبه‌ای، هر کس که شد، به اشتراک بگذاریش. تقسیم‌اش کنی به دو قسمت. به چند قسمت. بلکه دل مشغولی‌ات را چند بخش کرده باشی. کوچک‌تر. بلکه کم شود. راحت‌ات بگذارد. حتمن می‌دانید به اینجا که رسید چه می‌شود. هرچه که اهمیت‌اش برای تو بیشتر باشد، برای آن دیگران بی‌ارزش‌تر است. دنیا همیشه* همین‌طور بوده و هست. دغدغه‌ات دغدغه هیچ‌کس دیگر نیست. مال تو است. مال خود خودت.

قبلن گفته بودم که آیدا عاشق برنامه تله‌توبیز است. چهار تا شخصیت تپلی بامزه هستند که به ترتیب قد اسمشان هست تینکی وینکی، دیپسی، لالا و پو. ابتدای برنامه به جای سلام دستشان را بالا می‌آورند و به شکل حرف زدن باز و بسته‌اش می‌کنند و می‌گویند: اه اوه (Eh-oh). «پو» لباسش قرمز است و کوچک‌تر و شیطان‌تر. عکسش روی خمیردندان آیدا است.

آخر شب بود. همین‌جا نشسته بودم پشت میز کامپیوتر. مریم در گوش آیدا چیزی گفت. چشمان دختر برق زد! دوان دوان آمد و با دست زد به پایم. «بابا پاشو». آن‌قدر ذوق و شوق داشت که نتوانستم دست به سرش کنم. بلند شدم. روبرویم ایستاد و دستانش را باز کرد. «بَ». بغلش کردم. عادت دارد پاهایش را باز کند و بنشیند روی استخوان لگن. دستش را هم می‌اندازد دور گردنت. نشست. دست راستش را بالا آورد و باز و بسته‌اش کرد و گفت: «اه اوه پو». مریم در گوشش گفته بود برو به بابا بگو برایت مسواک بزند.

این خاطره بالا از همان جنسی است که اول گفتم. مال من و مریم است. اگر بخواهم لغت «همیشه» ستاره‌دار پاراگراف اول را تعدیل کنم باید بگویم البته این خاطره مال شما هم می‌شود روزی که آیدای خودتان را داشته باشید.

این نوشته در من و تنهایی ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای من و تنهایی- یازده

  1. علی :گفت

    یاد «شازده کوچولو» افتادم.

  2. مخ :گفت

    با علي موافقم!
    گاهي حس مشترك يا فراموش شده يا هنوز به وجود نيومده،
    ولي قبول كن كه گاهي يه حس اختصاصي داشتن خيلي كيف مي ده.

پاسخی بگذارید

