من و تنهایی- بیست و پنج

نمی‌دانم امشب چرا یاد اوایل حاملگی مریم افتادم. احتمالن نوعی خودآزاری است. چه روزهای بدی بود. سه چهار ماه اول تقریبن هر غذایی می‌خورد بالا می‌آورد. نصفش را تهران بودیم و نصفه دیگرش را اینجا. بدترین روزهای عمرم بود. از تهرانش که اصلن حرف نمی‌زنم. اینجا هم که آمدیم و کمی آرامش پیدا کردیم، اوایلش به خاطر همان حالت تهوع خیلی سخت می‌گذشت. شب می‌نشستیم کنار هم و شام می‌خوردیم. هنوز به نصفه نرسیده، مریم با دودست صورتش را چنگ می‌زد و می‌دوید سمت دست‌شویی. بچه‌هایی که مرا می‌شناسند می‌دانند که چه حالی می‌کنم با غذا خوردن! ذره‌ذره‌اش گوشت تنم می‌شود. ولی آن غذا خوردن‌ها فرق داشت. انگار سنگ می‌خوردم. مریم هم خیلی ضعیف شده بود. دلفت را دوست دارم، چون هوای خوبش کمک کرد که حال مریم زودتر روبه‌راه شود.

این ویار حاملگی یک شیرینی خاصی دارد برای مردها. یادم است مادرم تعریف می‌کرد، من را که حامله بوده باباعلی را به مجرد رسیدن می‌فرستاده روی دیوار دنبال چیدن خوشه‌های غوره! دو تا از ویارهای مریم خوب یادم مانده. یک بار هوس خورشت «به» داشت که برایش پختم –همان زمان که حالت تهوع داشت- و یک‌بار هم این‌جا ویار انار داشت که برایش از این فروش‌گاه عرب‌ها خریدم. کلن یک حس خوبی دارد دیدن ذوق و شوق عزیزت وقتی کاری –هر چند کوچک- برایش انجام دهی.

این نوشته در من و تنهایی ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

4 پاسخ برای من و تنهایی- بیست و پنج

  1. afsongar :گفت

    به سلامتی
    در مورد حاملگی نمی دونستم خوب شود کمی اطلاعات بهم دادی !!!!

    پس یادم باشه اگر کسی به من زن داد؛ حامله نشم !!!!!!

  2. ابيا :گفت

    برادر شما بهشتي شدين فقط مراقب باش نگيرنت

  3. آرزو :گفت

    جای استاد بنی سبز. اگه بود لابد می گفت: آدم است دیگر ویارش هم می گیرد گاهی🙂

پاسخی بگذارید

