من و تنهایی- بیست و هشت

۱- دانشگاه هستم. پرزنتیشن درس فردا را آماده می‌کنم. کارل‌هاینز -استاد درس- تا الان سه بار یادآوری کرده که حتمن ساده درس بده و حتمن میکروفن بگیر تا صدایت به همه برسد. برای ۱۰ تا دانشجو سالن کنفرانس رزرو کرده‌اند!

۲- محسن امروز می‌نالید سر مشکل عکس‌گرفتن از بچه برای درخواست پاسپورت و کارت اقامت. یاد قضیه خودمان افتادم و عکسی که با کلی بدبختی از آیدا گرفتیم و البته باعث شد بروم سراغ عکس‌ها و کلی با عکس‌های دختر صفا کنم.

۳- هانس همیشه فایل پاورپوینت را همان روز ارائه آماده می‌کند. من اما حداقل دو سه روز وقت می‌گذارم برای آماده‌کردنش. الان هم فقط نصف مواد درسی آماده است. راستش موقع درست کردن اسلایدها، به جملاتی هم که می‌خواهم بگویم فکر می‌کنم و البته ارتباط منطقی مطالب برایم خیلی مهم است. به فارسی که درس می‌دادم همیشه سعی می‌کردم چندتایی نکته طنز و نقل‌قول‌های جذاب هم برای هر بخش آماده کنم. البته نکته اصلی در اجرای این نوع مطالب غیردرسی این است که بداهه به نظر برسد. یادم است نقل قولی می‌خواندم از همینگوی که گفته بود: «سخنرانی‌های فی‌البداهه خیلی مشکل هستند. چند هفته وقت آدم را می‌گیرند». به نظر من یک سخنران خوب باید قبل از هر چیز یک بازیگر خوب باشد.

۴- بعضی آدم‌ها هستند که وقتی از خواب می‌پرند، چند دقیقه‌ای وقت می‌خواهند تا مغزشان به کار بیفتد. بابای آیدا این‌طور نیست البته. آیدا هم به خودم رفته! امروز آمدنی روی دوچرخه به صبح‌های زود فکر می‌کردم که تا از تخت می‌آمدم بیرون آیدا بیدار می‌شد و سریع خودش را می‌رساند لبه تخت و می‌پرید بغلم. بعد با هم می‌رفتیم جلوی آینه توی راهرو. از توی آینه نگاهم می‌کرد و با دست می‌زد روی سینه‌ام و می‌گفت: بابا! بعد به خودش اشاره می‌کرد و می‌گفت آیدا! احتمالن امروز اگر کسی دقت کرده باشد، متوجه شده که یک دیوانه روی دوچرخه برای خودش می‌خندد و رکاب می‌زند.

این نوشته در من و تنهایی ارسال شده و با برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

1 پاسخ برای من و تنهایی- بیست و هشت

  1. مخ :گفت

    «احتمالن امروز اگر کسی دقت کرده باشد، متوجه شده که یک دیوانه روی دوچرخه برای خودش می‌خندد و رکاب می‌زند.»
    اين حال و هوا عاليه… بي نظيره.
    بپا دوباره تصادف نكني دور از جون…

پاسخی بگذارید

