خطاست

… باش تا دیوانه گویندم همه فرزانگان                  ترک جان نتوان گرفتن تا تو گویی عاقل است

آن‌که می‌گوید نظر در صورت خوبان خطاست       او همین صورت همی بیند ز معنی غافل است …

تقدیم به همه فرزانگانی که با فرزانگی‌شان زندگی بشر را به گند کشیدند. باش تا دیوانه گویندم.

پی‌نوشت به درخواست استاد بنی- دیشب -بعد از صحبت با هانس- داشتم به این فکر می‌کردم که زندگی خیلی پیچیده شده. یعنی پیچیده‌اش کرده‌اند. اینجور مواقع که داری به خودت می‌پیچی سعدی خواندن کمکت می‌کند. آوازی هم اگر کنارش بود که چه به‌تر.

خنده‌دار اینجاست که خودم هم احساسم را پیچ در پیچ نوشتم! شرمنده. اینجور مواقع باید این‌جا باشی استاد که درباره‌اش گپ بزنیم. نوشتنش سخت است و کالیبر ما هم که شیرازی.

پی‌نوشت پی‌نوشت- نگاه ساده و عملی (practical) به زندگی را -در همین حدی که بلدم و نه آن‌قدر که سعدی بلد بود- وامدار مهندسی شیمی هستم.

این نوشته در آقای عقل کل, شاید بدیهی ارسال شده و با , , برچسب‌گذاری شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

6 پاسخ برای خطاست

  1. یک بنی :گفت

    بابای آیدای عزیز!
    لااقل یک پی نوشتی، پاورقی ای در حد یک hint می گذلشتی تا دوزاری کج هایی مثل من سکه شان بیفتد. اما خوب در این دنیای دو قطبی عافل و فرزانه، برگ برنده با فرزانه نماهاست! بگذار جار بزنند که من هم دیوانه ام. خلاص

  2. یک بنی :گفت

    دوتا غلط تایپی داشت نظر قبل که تقصیر کیبورد آلمانی بدون لیبل من است! بدین وسیله اصلاح می گردد که اصلاح امور از اهم واجبات است!
    می گذلشتی ——– > می گذاشتی
    عافل و فرزانه ——– > عاقل ودیوانه

  3. علي بني :گفت

    هركسي از ظن خود شد يارمن وز درون من نجست احوال من
    اين كهكشان چه بسيار عميق است كه هر كس به مانند آنان كه در اتاقي خاموش دستي بر هيكل فيل كشيدند و فيل را بيان كردند می‌گوید نظر در صورت خوبان خطاست

  4. reza :گفت

    ‏.بعد کلی وقت چی نوشتی کاکا.اگر بوتونی زود زود بنویسی خیلی خوب میشه.من دو روز پیش یعنی چهارشنبه لاست تموم کردم.آخرش همه شو مرده بودن یا نه؟یازند
    ————————-
    سلام کاکا. سرم خیلی شلوغ بود کم نوشت. بیشتر می‌نویسم.
    لاست خیلی داستانش پیجیده شده بود اینا نمیتونوسن جمعش کنن. تو فصل آخر هموجا که هواپیما شروع کرد لرزیدن جک محکم دسته صندلیش گرفته بود. بعد که هواپیما آروم شد هنوز محکم چسبیده بود صندلیش. بعد رز (زن سیاهو) گفت «دیگه تموم شد. میتونی ولش کنی». اینجا تو همی چند ثانیه کل داستان تو یه دنیای موازی اتفاق میفته. بعد دزموند کاری که کرد اومد دو تا دنیا موازی وصل کرد به همدیگه. سرنوشت ایجوریه کاکا که مثلن اگر الان من یه تصمیم خیلی ساده ی بیگیرم رو خیلی از اتفاقا اثر میذاره و مثلن ممکنه یه آینده کاملن جدیدی درست کنه. اینا وقتی دو تا دنیای موازیشو به هم وصل شد کارایی که تو جزیره میکردن براساس سرنوشت جدیدشو بود که تو دنیای خارج از جزیره داشتن.

  5. ناشناس :گفت

    I really agree with you. specially in this moment.

  6. ابيا :گفت

    مهم نيست كه پيچيده باشه مهم اينه كه تو نپيچي تو پيچيدگي اش!

پاسخی بگذارید

