پسین‌*های دانشگاه (۱)

اینکه من اینجا می‌نشینم و تزم را جمع و جور می‌کنم دلیل موجهی بر این نیست که آپ نکنم. پس چند خطی می‌نویسم. احتمالن هر روز.

۱- پریشب نشسته بودم توی آفیس و تق‌تق تایپ می‌کردم. توی دانشگاه پرنده پر نمی‌زد. در زدند. دختر بلندقد** هلندی پشت در بود. گفت «I have a weird request». خودم را آماده کردم که بگویم من زن دارم و بچه دارم و از من گذشته و این‌ها که پرسید: «آدامس داری؟ شام غذای یونانی خورده‌ام و بوی سیر می‌دهم». چند تایی تیک تاک داشتم که گرفت و رفت.

۲- کدم دیشب جواب داد. آخرین کاری بود که باید می‌کردم. کد که می‌نویسم یک فایل هم کنارش دارم که ایده‌های مختلفی که به ذهنم می‌آید و امتحانش می‌کنم خلاصه‌اش می‌رود آن‌جا. امروز که گزارش می‌نوشتم برگشتم و نگاهش کردم. مقاله اصلی چیزی می‌شود حدود سی صفحه با بلاه بلاه و زلم زیمبوهایش. آن یکی فایل که ده دوازده ایده‌ی مختلف تویش نوشته شده سیزده صفحه است بدون بلاه بلاه و توضیحات اضافی و خوشگل‌کاری. داشتم فکر می‌کردم آن فایل کنار برنامه‌ها که می‌شود اسمش را گذاشت د استوری آو فیلیرز، داستان شکست‌ها، را از خود مقاله بیشتر دوست دارم و چه حیف که کسی آن فایل‌ها را پابلیش نمی‌کند. البته بین خودمان بماند یک جاهاییش رسمن آبروبر است.

۳-هانس رفته بود بلژیک دنبال فاند برای ریسرچ. دیشب ایمیل زده که فلانی (پیرمرد ثروتمند انگلیسی که فقط فرست کلس سفر می‌کند) سلام رساند و گفت دارم مقاله‌ات را ریویو می‌کنم. یک هفته است که به دستم رسیده و فهمیدنش خیلی سخت است.

چند تا نتیجه اخلاقی گرفتم. با توجه به اینکه مقاله پنج هفته پیش فرستاده شده بوده برای داورها احتمالن یکی‌شان مقاله را نفهمیده یا سختش بوده بخواند و پس فرستاده تا بدهند به یک داور دیگر. دومش هم اینکه دنیا خیلی کوچک است. نتیجه سومش را ترجیح دادم ننویسم.

* پسین کلمه‌ای است فارسی و زیبا که به جای کلمات عصر و بعد از ظهر در استهبان استفاده می‌شود.

** بلند قد بودن نامناسب‌ترین صفت است برای نشانی دادن در هلند. در این متن صفت بلندقد جانشین کلمات خلاف عفت عمومی شده است.

این نوشته در روزانه ارسال شده. این نوشته را نشانه‌گذاری کنید.

2 پاسخ برای پسین‌*های دانشگاه (۱)

  1. Nasim :گفت

    موفق باشی بابای آیدا!

  2. Ehsan :گفت

    شاد باشی عمه‌ی آیدا!

پاسخی بگذارید

